tisdag 12 november 2013

Jag har tränat… sort of

Sisådär två veckor flyttpackning i Sverige och nu 10 dagar tidszonsacklimatisering samt hysterisk lägenhetsjakt har lett till totalt träningsuppehåll. Tyngdlyftarhörnan jag hittade första dagen efter att jag kom hit har jag varken signat upp för eller besökt igen eftersom den ligger på Manhattan där jag varken bor eller jobbar just nu och för att jag inte har tid.

I huset där vi hyr tillfälligt finns ett sorgligt litet gym i källaren och i går kväll rev jag äntligen av ett premiärbesök. Jag inledde med 30 minuter löpband, första kvarten i 7 och andra i 7,5 mph (11,25 respektive 12,1 km/h ungefär) och utan en enda löpmeter i kroppen på säkert över en månad så var det helvetiskt tungt. Lyckligtvis var jag själv där nere så jag kunde brunstflåsa så det skallrade i spännisspeglarna.

Efter det lite sorgliga fyror pullups följt av ännu sorgligare bänkpress med hantlar 10/10/7 reps på 50 lbs (22,7 kg) som skvallrar om total förtvining i pattarna. Herregud jag har ju gjort tior på 28 kg utan större bekymmer förut.


Det finns givetvis ingen skivstång men väl en jättemärklig kabeldragmaskin som man kan koppla någon sorts stång till. Hur man än ställer in den så börjar draget alldeles för högt, typ vid knäna. Jag lassade på max i båda viktmagasinen men det kan inte ha varit långt norr om 100 kg tyvärr.

Jag slängde in lite kettlebelljonglering med den tyngsta jag hittade 45 lbs (20,4 kg) som bestod av stöt, pushpress och sist strikta pressar men till skillnad från bänkpressen var det bra tryck i grejerna här så det blev aldrig särskilt tungt. Sen blev allt för tråkigt så jag tog hissen upp till lägenheten igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar