söndag 29 september 2013

Tillfälligt avbrott pga filmning

Jag har spenderat veckan i Barcelona där jag jobbat med en reklamfilmsinspelning (i den här spionvideon syns jag i bild ca 7 sekunder in, blå skjorta nere till vänster) så det har blivit en vecka utan träning förutom ett jävla massa springande över den där fotbollsplanen och en liten paus där jag övade rycksitt med en mikrofonbom. Man tager vad man haver.

Dessutom lyckades jag förstås bli förkyld. Att på en och samma vecka utsätta kroppen för flygplans-AC, hetsjobba som en straffkommenderad nordkorean 06-01 varje dag med den sömnbriststress det innebär, frottera sig med reklam- och produktionsfolk från hela jordklotet och deras spännande virusstammar, få värmeslag av att vara i argonlaserstarkt solsken hela dagarna och försöka överleva på planetens sämsta utbud av vegetarisk mat är tydligen inget man går stärkt ur.

Det där om maten tål att repeteras: Spanjorer är helt obegripligt värdelösa på vegetarisk mat. Om man inte vill ha djur i maten får de total kortslutning. Case in point: Jag fick först en svamprisotto som var jättegod första tuggan, men sen såg jag att det låg räkor inblandat och ställde till med en jävla scen. Jag har noga kollat upp detta på wikipedia och räkor är tydligen inte grönsaker, de är djur. Jag sa att jag inte ville äta djur. HUR SVÅRT KAN DETTA VARA? Så jag sa "gör exakt samma men utan räkor". Vad fick jag? Knappt ljummet vitt ris och ketchup (jag önskar att detta var ett skämt):



Nåväl, nu är jag åter hemma i höstsverige och febersnorar. Jag missade tyngdlyftnings-DM i Västerhaninge i går (som åskådare dårå, jag skulle inte delta). Det blir nog fortsatt viloläge några dagar tills kroppen brottat ner det här nya spännande viruset jag verkar ha fått.

1 kommentar:

  1. Känner igen mig!
    Min bästasämsta upplevelse är från Iran där våra nya vänner serverade oss lever och potatis under förevändningen "not meat!". Några mil senare i Pakistan fick jag en soppa där man (när man rörde runt) hittade kycklingben samt den briljanta förklaringen "low meat". Räkor är ju för övrigt livsfarligt, tänk OM du var allergiker (är du?). Det verkar som att köttfrihet mest ses som någon kass bantningsmetod i vissa länder.

    SvaraRadera