måndag 5 augusti 2013

Lyft schmyft

Axlarna hade hämtat sig från tisdagens pressinferno, så i dag blev det ryck igen. Först treor på 40/40/45/50 men sen på instruktion av lite duktigt folk försökte jag med ryckdrag/styrkeryck/sittryck med mer fokus på att hålla stången nära. I bland funkar det så allt stämmer, men ofta blir klippet lite sämre när jag försöker tänka på sånt. Inga missar i dag i alla fall, tror jag gjorde 3 eller 4 set såna där på 50 kg. Kanske är läge att göra 55 kg till teknikvikt snart?

Böj fram skulle bli femmor på 90 kg igen men gårdagens marklyftspers gjorde att ryggen hade lite för dålig kräm i batterierna, så det blev 5/3/3/3/3 med idel misslyckade försök att samtidigt få perfekt hållning i både svank och bröstrygg. Borde man göra väldigt långsamma (och kanske pausade) på lägre vikt för att få ordning på det där? Armbågar ut/upp, knän lagom mycket ut, rätt spänning i ryggen, , sänka ner röven mellan hälarna, osv.

Det blev Klokov-pressar på slutet, pyramid femmor på 40/44/47/44/40 där 47 kg nog var min tyngsta femma hittills. Så ja, nån sorts pers, men lite för mesigt för att skryta över. Borde börja på mer än 40 i fortsättningen.

Jag fick även se Erik, SM-fyra i 77 kg-klassen, göra en trea ryck från klippet helt utan drag. På 100 kg. ETT HUNDRA KILOGRAM. Så vidrigt, förnedrande, knäckande stark pöjk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar