onsdag 17 juli 2013

Semesterträning

Eftersom jag är dum i huvudet och inte lär mig hur jag själv funkar trodde jag att semestern skulle bli en period med massor av flitigt kvalitetstränande, men i stället dricker jag öl och äter glass varje dag. Jag är tillbaka på 93 kg förresten. 

I dag lyckades jag åka till klubben i alla fall, och rev av ett pass med enbart komplementövningar:

Femmor snatch balance som inom varje sett gick gradvis mot drop snatches, 40/45/45/50/50/50 kg. Det där med 60 kg får vänta, jag är alldeles för långsam och vikträdd. 

5 ettor ryckböj/snatch balance med LÅNG paus i botten, säkert 10 sekunder på vissa, för att komma djupare och få till bättre position. 60 kg genom alla reps. 

Stötdrag med fokus på position och explosivitet i klippet. Femmor på 60/70/80 sen 5 treor på 90. 

5 superset med 5 strikta pressar och 10 good mornings på 50 kg. 

3 femmor jättebreda och hyggligt långsamma (edit: NEGATIVA) chins. Jag kan göra noll riktiga med så brett grepp pga sjukt kassa lats. 

Nu: mer glass. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar