tisdag 4 juni 2013

förfall/infall/utfall/bortfall

Förfall: Jag är helt förlamande trött i dag, något av en trend senaste veckorna. Jag vet inte om det är pollen, stress eller bara gammal vanlig annalkande död men jag kan knappt tänka. Nu sitter jag t ex och bloggar i stället för att jobba. Dessutom är otroligt stel i vaderna efter en löprunda runt Årstaviken i förrgår. Det gick skitsakta, 41 minuter för 7,7 km, medan jag gjorde samma vända på 36 minuter för ett år sedan. Jag är ju 5-6 kg tyngre och har sprungit mindre i år, förstås…

Infall: Jag fick nyss för mig att jag ska försöka ta 60 kg i ryck helt utan drag, alltså med enbart utsträckning från höften/klippläget. Som mest har jag gjort en femma på 47, så jag kommer förmodligen bryta nacken men lovar att filma. Jag kan ju lätt få stången högt nog, så om jag bara tvingar mig att sitta ordentligt så ska det väl tamejfan gå vägen. Ett annat infall är inköpet av de här tightsen, från tjejshoppen Black Milk (jag köpte Medium, borde kanske tagit Large men de funkar):



Utfall: Jag är rätt dålig på att koppla in rumpan och baksida lår i drag från golvet tror jag, så eftersom böj ogillas av höfterna ska jag göra en jävla massa utfall och stärka upp aktern lite.
Edit: Just ja, glömde en utfallsgrej: Förr i tiden var det vanligare att köra ryck med utfall. Eftersom jag har så svårt att få till mitt sitt kanske det vore roligt att testa tänker jag, men det kommer ju bergis kännas sjukt konstigt. Det ser ut så här i alla fall:



Bortfall: I torsdags hade vi nån sorts jobbspex (a.k.a. öl & brännboll) så jag missade träningen, i lördags var det inget ledarlett pga lag-SM (SAK tog brons i damklassen och blev 4 bland herrarna!), i övermorgon torsdag har jag en DJ-spelning och vem vet vad som händer på lördag. Facit är i alla fall att det blivit väldigt lite ledarlett på sistone, men det är väl ändå för sent att försöka rädda min teknik inför klubbmästerskapet den 15:e.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar