fredag 14 juni 2013

Dan före dan


Axelrörlighet: inget problem.

I morgon ska jag alltså tävla i tyngdlyftning. Klubben har fått en ett knippe sprillans Eleiko-stänger, axeln gör inte särskilt ont vid stöt just nu och jag börjar få väldigt ont om ursäkter för vad som bergis kommer vara en väldigt klen prestation.

Så här är det: Jag kommer nog ta 60, kanske 62 kg i ryck om inte nerverna spelar mig spratt. Jag bör ha 70 i stöt, kanske lite mer om jag plötsligt lär mig sticka igenom huvudet. En total på 130 är alltså det jag kan hoppas på, om jag inte bommar ut mig helt vilket förstås inte skulle förvåna någon.

Samtidigt kan jag dra 80-90 kg högt nog i ryckdrag, men faller på att jag har världens sämsta sitt. Jag styrkevänder 83 högt som fan och har säkert en bit över 90 om jag gör en riktig sittvändning men är helt katastrofalt dålig på att stöta från frontrackpositionen eftersom mitt nervsystem inte är fackmannamässigt installerat och skjuter fram höften i stället för att komma igenom med huvudet och axlarna. Får jag ha stången bak så går ju positionen alldeles lysande att nå, för då stöter jag ca 300 miljarder gånger snyggare men så funkar ju inte tyngdlyftning.

IALLAFALL, målet är härmed offentligt satt till 130 kg i totalen. Jag kommer ha kosmos minst diskreta lyftardräkt på mig (bildbevis utlovas!), bli sämst av alla deltagande killar/män men förhoppningsvis ha roligt. Återkommer med rapport.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar