onsdag 2 maj 2012

Att välja gym: Sats Medborgarplatsen

Pga morgonmöte utanför kontoret hann jag med ett nytt gymtest i dag. Sats Medis är svinstort men hade bara en plattform, vilket förmodligen betyder köbildning rätt ofta. Det var ett par snubbar som vankade runt och slängde suktande blickar åt mitt håll. Nu kanske de var frisörer och/eller bara beundrade mina lår, men jag gissar att de ville köra stångövningar.

Det finns asmycket vikter av bra (om än nednött) sort. Stången var så sliten att händerna gled utåt med snatch-grepp. Det fanns fler stänger och de kanske är lite vassare, jag testade inte. Det luktade lite avlopp (dålig dag eller är det alltid så?) och hårtorken på herrarnas var kanske världssämst. Jag som har hårdrockslängd på kalufsen fick lämna med blött hår.

Jag hittade ingen 20 kg kettlebell till turkish get-ups så det fick bli 18, vilket iofs var rätt lagom efter 4x5 OH-squat på 40 kg. Jag fortsätter öka, 45 nästa! Frontböj blev 85 i dag men min klena rygg är den svaga länken. Ska styra upp den genom att köra mer RDL tror jag, Norrmannen på Sats Hornstull såg ut att få så jäkla bra ryggträff med den övningen. Jag var vek och dålig på dips som vanligt, kör 4xMAX utan vikt igen pga denna hiskeliga svagma som jag inte kommer över.

Om bara hårtorken eller lukten varit bättre så hade det blivit högre betyg, men nu får det bli två av fem möjliga.

Och ja jag måste väl ge med mig, TGU är kanske en rätt jävla grym övning ändå.

Tillägg: Om ni får upp mina inlägg två gånger i RSS:en är det för att jag är världens sämsta korrekturläsare och alltid ändrar lite grejer efter första publiceringen. Det är inte blogspots fel.

2 kommentarer:

  1. Dags att göra ett nytt besök på Medis tycker jag, det finns faktiskt tre plattformar, varav två sprillans :) Vissa skivstänger är ganska nötta - men på övervåningen finns alldeles nya (och asvassa! för vassa för en mes som mig, handskar på! haha) och hårtork kan du ju låna i receptionen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Grymt, då blir det kanske en ny Sats-turné på semestern. Tack för tipset!

      Radera