måndag 19 mars 2012

Motlut på slutrakan

Jag har fortfarande inte hämtat mig från influensans härjningar. 120 kg knäböj blev bara 5/5/4, gick ner till 70 i bänk för att orka 5/5/5 och drog bara 4x140 kg i mark. Ner till 10 kg på dips med dåligt djup också. Kondisen är katastrofal, mina 15 minuter uppvärmning på löpbandet har börjat bli fysiskt ansträngande, från att ha varit skrattretande trivialt när jag började med detta i januari.

Men det sämsta med dagens pass var inte det där, utan att min vänstra axel och armbåge ballade ur värre än någonsin av knäböj. Det gick ju bra förra veckan, men nu var det återigen tjutraketer och arga sjöborrar i nervsystemet så till den grad att jag blev tvungen att ta en ipren för att kunna klä på mig efter duschen. Kanske är kroppen lite mer medgörlig efter att ha varit igång en hel dag och det blev så här pga att jag var på gymmet 6:45, men oavsett det så måste jag härmed skrota low bar back squat under återstoden av Starting Strength. Jag hade tänkt kanalisera min inre surjämte och kriga igenom de sista fyra veckorna men det går bara inte, min arm kommer behöva amputeras.

Jag lär fortfarande testa att maxa med low bar eftersom enstaka lyft går finfint, men under ordinarie träning blir målet nu att bygga upp till 120 kg med high bar och sen med lite flyt nå 125 eller 130 i sista passet.

Jag längtar sönder mig efter styrkekondis/cirkelträning, löpning och cykling. Elva pass kvar, sen jävlar ska jag bli snabb också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar